... s námi může běžet každý!

Běh Chotěšovem - administrace stránek


+420 728 185 497

janicka.hesova@seznam.cz

Rozhovor s běžcem Martinem Kováčikem

12.05.2014 15:43

Pan Martin Kováčik z Holýšova se postavil na startovní čáru při 1. i při 2. ročníku BCH. O tom, jak se k běhání dostal, jaké jsou jeho cíle a jak ten náš závod hodnotí si můžete přečíst v následujícím rozhovoru:

  1. Jak dlouho se již věnujete běhu a co Vás k němu přivedlo?

Od roku 1999 sloužím jako voják z povolání, kde máme každý rok přezkoušení z tělesné přípravy. Jednou z disciplín je i běh.

 

  1. Svěřil jste se, že 1. ročník BCH byl Vaším prvním běžeckým závodem. Připravoval jste se na něj nějak speciálně?

BCH byl velkou náhodou. Připravoval jsem se na běh města Nýřany (10km), který se koná v květnu  a asi týden před závodem v Chotěšově jsem se o tomto závodě dozvěděl na stránkách Termínovky. Tak jsem se rozhodl vyzkoušet ho a zjistit jak to vlastně  na závodech chodí.

 

  1. Letos jste běžel BCH podruhé. Byla pro Vás výhodou znalost trati?

Znalost trati beru jako velkou výhodu.

 

  1. Mohl byste oba ročníky porovnat?

Letošní ročník se mi líbil víc. Za prvé nebyla trať podmáčená jako loni. Za druhé zde se mnou byla celá rodina. Dcera (4 roky) se zúčastnila závodu mezi předškoláky a 11ti letý syn běžel jak závod na 600m, tak i hlavní závod, za což má můj obdiv. Líbilo se mi i moderování po celou dobu závodu. Také i vyžití pro děti, kdy se kromě běhu mohly projet také na koloběžkách.

 

  1. BCH se letos zúčastnily i Vaše děti – dcera Klárka závodila v kategorii předškolních dětí, syn Štěpán si s Vámi dokonce troufl na hlavní závod. Chodí s Vámi běhat i jindy?

Syn hraje v Holýšově fotbal, takže využil svých tréninků. Dcera jde s námi občas na školní hřiště, kde se synem trénujeme. Jsme „hobíci“, nemáme speciální tréninky ani stravu.

 

  1. Běžel jste již i jiné závody?

Vyzkoušel jsem si 10 km v Nýřanech a Stodskou osmičku. Letos jsem přihlášen na 5 km v Plzni.

 

  1. Vedete si přesné statistiky o naběhaných kilometrech? Kolik jich bylo mezi oběma ročníky BCH?

Chodím běhat 4-5x v týdnu, ale evidenci si nevedu.

 

  1. Strašákem pro každého sportovce jsou zranění. Jak jste na tom v tomto směru Vy? Daří se Vám se jim vyhýbat?

Žádné zranění týkající se běhu jsem nikdy neměl a doufám, že ani nebude.

 

  1. Většina běžců má nějaký svůj cíl. Jaký je ten Váš?

Můj cíl jsem si splnil v Nýřanech, kde jsem zvládnul 10 km. Mimo závod jsem zvládnul 17 km, tak třeba jednou zkusím v Plzni půlmaraton.

 

  1. Přijedete do Chotěšova závodit i příště?

Pokud bude zdraví a dovolí mi služební povinnosti, tak budu jezdit do Chotěšova rád. A doufám, že i celá moje rodina.

 

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho dalších naběhaných kilometrů. Ať se daří!